A marketing célú cookie-k elfogadása segít abban, hogy a Vásárló érdeklődési körének megfelelő termékeket és reklámokat jelentessünk meg a webáruházban. A cookie-król és a személyes adatok kezeléséről minden információ megtalálható az Adatvédelmi Tájékoztatóban.
Ön itt jár: > >

Márkatörténelem

Jelszavunk,
az I WILL™ azt az elszántságot és eltökéltséget szimbolizálja, melyre minden sportolónak szüksége van ahhoz, hogy eredményes legyen és elérje céljait.  Legyen szó olimpiai bajnokról, vagy épp egy első szigetkörére készülő amatőr futóról, az I WILL szemlélet nélkül egyikőjük sem lesz sikeres céljai elérésében. A célokat kitűzni és azokat mindenáron elérni neked kell, mi csupán segíteni szeretnénk neked ebben!
Küldetésünk
hogy szenvedélyesen és folyamatosan dolgozzunk olyan fejlesztéseken, konstrukciókon, amelyek jobbá tehetnek minden sportolót.

1996 - 1998

1996-ban , az akkor még 23 éves Kevin Plank, aki a Maryland-i egyetem amerikai foci csapat speciális egységének kapitánya volt egykor, egy olyan eredeti ötlettel állt elő, ami alapjaiban  változtatta meg a sportolók addigi öltözködési szokásait a sportpályákon.

Kevin problémája az volt, hogy még aktív játékosként az edzések során állandóan, akár naponta többször is le kellett cserélni a teljesen átizzadt pamut pólóit. Mivel úgy gondolta, hogy ehelyett lennie kell egy egyszerűbb és jobb megoldásnak is, előállt egy teljesen új és kreatív megoldással.

Az általa alapított céget Under Armour-nak nevezte el, majd miután kiterjedt és széleskörű kutatásokat végzett a szintetikus anyagú termékek sportban történő felhasználásának területén, megalkotta az első Under Armour HeatGear® pólót, aminek a „#0037” nevet adta. Az így kifejlesztett nedvesség elszívó anyagból olyan pólót tudott készíteni, ami könnyű volt, hűtöte és szárazon tartotta a sportolót még a legforróbb időjárási körülmények között is.

Kezdetben nagymamája pincéjében dolgozott (Georgetown, Washington DC) és innen járta az USA keleti partját, hogy az autója csomagtartójából árulja ezt a forradalmian új terméket. Aztán 1996 végére létrejött az első csapatszerződése is, amikorra az Under Armour már 17,000 dolláros üzletté fejlődött.

1997-ben az Under Armour bemutatta a mostanra már méltán híressé vált ColdGear® anyagát is, amely szintén könnyű, szárazon tart és képes a sportoló testhőmérsékletét megőrizni bármilyen hidegben. Ezután következett az AllSeasonGear®  technológia kifejlesztése, mely a szélsőségektől mentes állandó középhőmérsékleti viszonyok között  biztosítja a fenti tulajdonságokat, vagyis optimális hőmérsékleten és tökéletesen szárazon tartja a testet.

1998 év végére az Under Armour kinőtte a nagymama pincéjét és egy új helyre költözött Baltimore-ba, ahol azóta is megtalálható a cég központja és raktára.

1999 - 2001

1999-ben az Under Armour feltűnt az év egyik legnézettebb és legvitatottabb mozifilmjében, a hatalmas sikert aratott Minden héten háború (Any Given Sunday) című alkotásban. Kevin megegyezett Oliver Stone rendezővel, hogy a forgatáshoz szükséges ruházat egy részét az Under Armour fogja nyújtani, olyan sztároknak is, mint  Al Pacino és Jamie Foxx. Mellettük persze a filmben legfontosabb jeleneteiben Under Armour ruházatot és kiegészítőket viselt a teljes csapat is.

Kevin rájött, hogy milyen elképesztően nagy potenciál rejlik a film reklámértékében a márkát illetően de tartott attól, hogy az akkor még kevéssé ismert logóról a nézők azt fogják hinni, hogy csupán a film kedvéért kitalált nemlétező márkát szimolizál. Ezt ellensúlyozandó meg is vásárolta első nyomtatott Under Armour hirdetését az ESPN magazinban.  A kockázat és a befektetés aztán kifizetődött, mivel a márka a figyelem középpontjába került és rögtön a következő hónapban 750,000 dollár plusz bevételt termelt a cégnek. Ez volt az első alkalom az Under Armour történetében, amikor Kevin hivatalosan fizetést vett fel a cégétől.

A következő két évben a cég felvette a kapcsolatot a legfontosabb kereskedelmi és üzleti partnereivel, valamint a legnagyobb csapatsport ligákkal is (Nemzeti Baseball Szövetség – MBL, a Nemzeti Jégkorong Szövetség – NHL és a Baltimore- Marathon Szövetség – BM).

2002 - 2005

2002-ben, a folyamatos fejlődés jegyében, a cég központja egy régi szappangyárba költözött Baltimore déli részén, közel a történelmi kikötőhöz, a Tide Point-hoz.

A márka ismertsége egyre nőtt, egyre többen beszéltek a cég termékeiről, ezért Kevin elhatározta, hogy itt az ideje az első TV reklám kampány elindításának. 2003-ban elkészült az azóta már legendássá vált „Protect this House®” TV reklám, amelyben az egykori Maryland Egyetemen játszó Eric "Big E" Ogbogu vett részt egy csoport fiatal sportolóval együtt, hogy megmutassák mennyi szenvedély, energia és erő van bennük, valamint a márkában. Így válhatott a „Protect This House” mottó a sportolók már meglevő és következő  generációjának soha nem hallott népszerűségű kiáltásává, valamint az Under Armour hivatalos jelmondatává.

Az Under Armour hivatalosan 2003-ban indította útjára a női termékek forgalmazását „UA Women” néven. 2004-ben a cég bemutatta az első speciálisan kisfiúknak („Boys”), kislányoknak („Girls”) és outdoor sportolóknak („Outdoor athletes”) kifejlesztett termékeit. A golf („Under Armour Golf”) termékcsalád 2005-ben mutatkozott be, ugyanabban az évben, amikor a cég együttműködési és támogatási szerződést írt alá Kevin egykori iskolájával, a Maryland Egyetemmel.

2005 november 18-án tőzsdére ment a cég, ahol már az első kereskedési napon megduplázta részvényeinek értékét. Aztán kevesebb, mint 10 évvel a cég alapítása után, az Under Armour 281.000.000 dolláros vállalkozássá nőtt.

2006 - 2010

2006-ban az Under Armour már képes bármilyen sportolót felöltöztetni tetőtől-talpig. Az új kampány, a „Click-Clack®” elindításával a cég betör a sportcipők piacára is, ahol is az amerikai futbalhoz készített stoplis cipők szegmensében rögtön 23%-os piaci részesedésre tesz szert már ebben az évben. A látványos sikereken felbuzdulva a cég megjelenik ugyanezen termékeivel a baseball, softball  és a lacrosse sportágakban is.

2008-ban, majd 12 év évvel a márka és 2 évvel az első cipők megjelenése után az Under Armour végre bemutatja az első – futó és edző - cipőkollekcióját, amivel hivatalosan is teljessé válik a kínálata, hogy minden vevői igényt kiszolgálhasson. A cipőkollekció népszerűsítése érdekében elkészül a márka, kifejezetten az év fő eseményére, a Super Bowlra készített reklámfilmje, a „Future is Ours”.

Ebben az időszakban kezdi el kiépíteni együttműködési kapcsolatait a cég olyan ikonikus sportolókkal, mint a majdani NFL Hall of Fame tag Ray Lewis, a többszörös sí bajnok Lindsey Vonn, az MMA világbajnok Georges St-Pierre, valamint Brandon Jennings, az első amerikai kosárlabda játékos, aki a középiskolából került egyenesen a profi liga, az NBA játékosai közé. És ez még csak a kezdet volt! 2010 végére a márka már olyan nagyságokat is felvonultatott szponzoráltjai között, mint a legtöbb olimpiai elsőséget elérő és baltimore-i születésű úszót, Michael Phelps-t, a kétszeresen is a Super Bowl MVP-nek (legértékesebb játékosnak) választott Tom Brady-t, és a fiatal tenisz fenomént Sloane Stephens-t. Mindezekkel egy időben cég megnyitja az európai központját az amszterdami régi Olimpiai Stadionban és kialakítja  az első márkaboltját a maryland-i Annapolisban.

Ugyanebben az évben a márka betör a kosárlabda cipő szegmensbe is, ahol az  első cipő kollekciójával azonnal óriási sikert arat, valamint szponzori megállapodást köt az Auburn Tigers-t és leszerződteti az NFL akkori Év Újonca díjazottját, Cam Newton-t.

2010-es év végére újabb mérföldkövet ér el a cég: az éves forgalom meghaladja az 1 milliárd dollárt, ezzel mintegy megnégyszerezve a forgalmát öt éven belül.

2011 - 2013

Az évek során a cég jelentős lépéseket tett, hogy megerősítse pozícióját és növelje piaci helyzetét az USA-n kívül is. Az Under Armour tovább bővíti kapcsolatait különböző országokban és földrészeken - Japán, Európa, Kanada, Latin Amerika - és rengeteg profi sportoló is csatlakozik a márka képviselőihez, arcaihoz. A legfontosabb nemzetközi sikerek közül is kiemelkedik az első márkabolt megnyitása Kínában és a szponzori szerződés aláírása az angliai Premier Ligában szereplő Tottenham Hotspur csapatával, amelynek a cég a hivatalos támogatója a mai napig is.

2011 az az év, amikor a márka szakít az addigi koncepciójával, a „pamut ellenség” elvvel. Oly hosszú időszak után a márka kifejleszti és piacra dobja az általa kifejlesztett technológiai újítással kialakított forradalmian új pamut anyagot a Charged Cotton®-t, amelynek anyaga ugyanolyan könnyű és gyorsan száradó, mint a többi Under Armour terméké, ám mindez a fogyasztók körében továbbra is népszerű pamut anyagba ágyazva. A Charged Cotton-t követte a Charged Cotton Storm technológiájú anyag kifejlesztése, amely már nem csak gyorsan szárad, de ellenáll a nedvességnek, víznek is.

2012 és 2013 olyan évek voltak a cég életében, amikor az Under Armour sportolói hihetetlen érdemeket és eredményeket értek el pályafutásuk során: Michael Phelps lett a legtöbb olimpiai érmet begyűjtő sportoló a világon (18 aranyérem az összesen 22 megnyert olimpiai érméből), majd 2013 januárjában, Ray Lewis megkoronázta karrierjét azzal, hogy a sport egyik valaha volt legjobb védőjeként másodszor is győzelemhez segítette a Baltimore Ravens csapatát és megkapta a második Super Bowl gyűrűjét. Eközben, 17 évvel az első Under Armour póló elkészítése után, újra a technológiai fejlesztések kerültek reflektorfénybe a cég életében és bemutatásra került az Armour39™, ami az első olyan teljesítmény figyelő és értékelő rendszer, ami figyeli/méri és rögzíti egy sportoló összes fontosabb fizikai paraméterét egy edzés vagy mérkőzés során s amely adatok összesített eredményét a márka csak úgy nevez el, hogy: WILLpower™.

A márka küldetése, hogy szenvedélyesen és folyamatosan dolgozzon olyan fejlesztéseken, amelyek jobbá tehetnek minden sportolót. Ez az elkötelezettség vezetett oda, hogy ma már számtalan olyan terméket mutatott be a cég, amely alapjaiban változtatta meg és fejlesztette a sportolók teljesítményét minden sportágban..

Kevin Plank-nek volt egy ötlete az egyetemen, hogy miként segíthetne a sportolóknak, hogy könnyebb, élvezetesebb legyen a sportolás. Ma már, lassan elérve az évi 2 milliárd dolláros forgalmat, az Under Armour egyrészt egy a világszerte ismert és elismert márka, másrést piacvezető a performance sportcipők, ruházat és kiegészítők forgalmazása területén, azáltal, hogy újításaival és termékeivel folyamatosan arra törekszik, hogy a sportolók egyre jobb eredményeket érjenek el.