A marketing célú cookie-k elfogadása segít abban, hogy a Vásárló érdeklődési körének megfelelő termékeket és reklámokat jelentessünk meg a webáruházban. A cookie-król és a személyes adatok kezeléséről minden információ megtalálható az Adatkezelési Tájékoztatóban.

Márkatörténet

Az Under Armour története

 

 

Logó történelem

Az Under Armour emblémája sokat változott a kezdeti formájához képest. A logó sokat egyszerűsödött a márka korai éveiben, de központi eleme - az egymásba fonódó U és A betű, valamint az általuk közrezárt, a márka gyökereire utaló amerikaifutball-labda alakú rész - a mai napig megmaradt.

 

 

 

 

 

1996 - a kezdetek

Az Under Armour alapítója, Kevin Plank a Maryland-i Egyetem amerikaifutball csapatában játszott. Kezdeti célja egy olyan technikai aláöltözet kidolgozása volt, amely az akkor elterjedt pamut pólókkal ellentétben gyorsan szárad, nem dörzsöl, és kényelmes, könnyed viselet a hosszú edzések és meccsek alatt is.

 

 

 

 

 

Az első prototípus

A kezdeti fejlesztés Kevin Plank nagymamájának Georgetown-i pincéjében zajlott. Az első aláöltözeteket csomagtartójából árulta ismerősei körében, de a termékek hamar népszerűvé váltak szélesebb körben is. A legelső prototípus utóda, a HeatGear®️ Armour aláöltözet azóta is folyamatosan megtalálható a márka kínálatában.

 

 

 

 

 

 

1997 - a két Gearline

A kezdeti sikerek után született meg a gondolat, hogy az aláöltözeteket alkalmassá lehetne-e tenni hideg időjáráshoz is. Így jött létre az Under Armour mai napig használatban lévő két termékcsoportja, a meleg időjáráshoz való HeatGear®️, és téli változata, a ColdGear®️.

 

 

1998 - Az új központ

Az alapítás után két évvel Kevin Plank áthelyezte a cég székhelyét Baltimore-ba, Maryland államba. Az Under Armour központja a mai napig itt található. A márka európai központja 2005-ben jött létre, Amszterdamban.

 

 

 

 

 

1999 - Az áttörés

A márka megjelenik a Minden héten háború című filmben. A film sikerét, és a - sokak által kitaláltnak hitt - márka iránti érdeklődést meglovagolva az Under Armour megjelentette első újsághirdetését az ESPN magazinban. A hirdetés kifizetése érdekében a cég dolgozói egy időre lemondtak a fizetésükről, de a befektetés hamar megtérült: a márka ismertsége elérte a nagy áttörést és még abban az évben 750.000 $-os bevételt generált.

 

 

 

 

 

2003 - I WILL

Megjelennek az első női termékek a márka kínálatában. Ugyanebben az évben készül el az első Under Armour TV reklám, amelyben először bukkan fel az azóta is használt “Protect This House” és “ I WILL” szlogen.

 

 

 

 

 

 

2006 - Az első cipők

10 évvel az alapítást követően megjelennek az első Under Armour cipőmodellek. Az amerikaifutball-cipők piacán a márka még abban az évben 23%-os piaci részesedést szerez.

 

 

2010 - Az első lépések Magyarországon

Az Under Armour megjelenik a magyar piacon. Ugyanebben az évben a márka globális árbevétele eléri az 1 milliárd dolláros mérföldkövet. Ehhez az alapítástól számítva 14 évre volt szükség, de újabb 4 év múlva, 2014-ben az UA már a 3 milliárd dolláros határt is átlépi.

 

2015 - Digitális térhódítás

A márka 2015-ben kezdte el kiépíteni különböző sport applikációkból álló portfólióját. Mára az Under Armour biztosít hátteret a világ legnagyobb online sportközösségének. Legnépszerűbb applikációnk az UA MapMyRun, amely a Connected cipőmodellekkel kiegészítve egyedülálló módon, valós időben képes a futás elemzésére, a futó mozgásának egyedi paraméterei alapján.

 

 

 

 

2018 - HOVR

2018 nyarán jelent meg az első két HOVR futócipő modell a márka kínálatában. Az innovatív középtalp technológia gyorsan népszerűvé vált, és ma már számos futó-, kosárlabda- és edzőcipőben megtalálható. A HOVR technológia egyedi megjelenése és a “zéró gravitáció” érzése várhatóan hosszú időn keresztül meghatározza majd az Under Armour cipők karakterét.

 

 

 

 

 

2020 - Az első hazai Brand House

2020 májusában nyílt meg az első magyarországi Under Armour Brand House a budapesti Allee-ban, amit még ugyanebben az évben, decemberben követett a második, a Westendben.

Keresés